ce.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | |||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | - | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözme | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch1.1, pp. 1-14 |
2 | Kriptoloji Kavramları | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch1.2, pp 19-31 |
3 | Simertrik Şifreleme, | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch2.1 pp. 53-68 |
4 | Asimetrik Şifreleme | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch2.2 pp. 72-81 |
5 | Kriptografik Parmakizi Fonksiyonlar | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch2.3-Ch2.4 pp. 83-88 |
6 | Sayısal İmza | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch2.4-Ch2.5, pp. 89-97 |
7 | İşletim Sistemi Güvenliği | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch3 pp. 111-157 |
8 | Yazılım Tabanlı Güvenlik | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch4 pp. 167-208 |
9 | VİZE SINAVI | |
10 | Ağ Güvenliği | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch5.1-Ch5.2 pp. 215-227 |
11 | Ağ Güvenliği | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch5.3-Ch5. 6 pp. 230-256 |
12 | Ağ Servisleri ve Güvenlik | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch6 pp. 261-310 |
13 | Tarayıcı Güvenliği | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch7 pp. 319-372 |
14 | Uygulamada Güvenlik Modelleri | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia – Ch9 pp. 435-474 |
15 | Proje sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Introduction to Computer Security - M. T. Goodrich and R. Tamassia,© 2011 | Pearson Prentice Hall | ISBN-13: 978-0-321-70201-2, ISBN-10: 0-321-70201-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Information Security Lecture Notes: Süleyman Kondakcı |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 27 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 28 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest